შეფასების რუბრიკები
შემაჯამებელი სამუშაოს
შეფასების სქემა ზეპირმეტყველებაში
ქულები
|
|
პირობასთან
შესაბამისობა
|
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
0–1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
(მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
|
0–0,5_1
|
კომუნიკაციური
უნარ–ჩვევები
|
|
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და
თანმიმდევრულად ავითარებს მას
|
0–1–2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
|
0–1–2
|
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები
|
0–1
|
ენობრივი
უნარ–ჩვევები
|
|
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისთვის
დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ.ჟესტიკულაციას,ინტერვალს
საუბარში,ხმის სხვადასხვა დონეს)
|
0–1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ
ენობრივ–გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს(მაგ.განკერძოებულ
სიტყვებს,გამოთქმებს,ჩართულს,პირობით–შედოგობით კონსტრუქციას და ა.შ)
|
0–1
|
შემოქმედებითი
უნარ–ჩვევები
|
|
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,მოჰყავს ორიგინალური
არგუმენტები,მაგალითები
|
0–1
|
ქულათა მაქსიმალური
რაოდენობაა 10
|
მსჯელობის შეფასების რუბრიკა
სასწავლო უნარები
|
1-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
თემისა და პრობლემის განსაზღვრა
|
ვერ საზღვრავს კონკრეტულ თემატიკას და პრობლემას
|
დახმარების საშუალებით შეუძლია რამდენადმე მიუახლოვდეს სამიზნე თემას
|
არასრულფასოვნად აყალიბებს თემატიკასა და პრობლემას
|
საზღვრავს მიზანს, მსჯელობს პრობლემაზე, მოჰყავს
არგუმენტები
|
ანალოგიებისა და ლიტერატურული პარალელების განსაზღვრა
|
არ შეუძლია ანალოგიებისა და ლიტერატუტული პარალელების
ამოცნობა
|
დახმარების შედეგად
ამოიცნობს
ლიტ.პარალელებს
|
შეუძლია დამოუკიდებლად განსაზღვროს ანალოგიური თემები
და იდეები, მოჰყავს მაგალითები
|
მასალა კარგად აქვს მომზადებული, შეუძლია მაგალითებისა
და ლიტერატურული პარალელების შესახებ მსჯელობა და სათანადო დასკვნების გამოტანა
|
ტექსტის მხატვრული გააზრებ
|
არ იცნობს ტროპის სახეობებს, ვერ არკვევს ლიტ-ის მხატვრულ ფუნქციას
|
მითითების მიხედვით ცდილობს, ამოიცნოს რომელიმე
მხატვრული სახე, შეუძლია პეიზაჟისა და ეპითეტის ამოცნობა
|
შეუძლია ძირითად მხატვრულ საშუალებათა იდენტიფიცირება
|
მსჯელობს ტროპის სახეობათა თავისებურებაზე,
არკვევს მათ მხატვრულ ფუნქციას
|
პრეზენტაცია
|
თემას ვერ წარმოადგენს ნათლად და გასაგებად, კითხვებზე
ვერ პასუხობს ადეკვატურად
|
ინფორმაციას ფლობს, მაგრამ უჭირს მისი დალაგება, ლოგიკურად გადმოცემა
|
შეუძლია გეგმის მიხედვით წარმოადგინოს
საპრეზენტაციო საკითხი, ვერ იცავს დროის
ლიმიტს.
|
შესავალი საინტერესოა,ავლენს შემოქმედებით უნარს,
დაცულია ლოგიკური ჯაჭვი, გამართულია ტემბრი, იცავს დროის ლიმიტი
|
წინად.კონსტრუირება
|
არ შეუძლია წინადადების მიზნობრივად კონსტრუირება,
უჭირს სათქმელის გადმოცემა
|
აგებს მარტივ კონსტრუქციებს, მაგრამ უშვებს სინტაქსურ
და სტილურ შეცდომებს
|
ფლობს სინტაქსური სინონიმიკის ელემენტებს, სტილი გამართულია
|
შესაბამისად იყენებს წინადადების ტიპებს შინაარსისა და
აგებულების მიხედვით, არჩევს თემის შესაბამის სტილს, გააჩნია ორიგინალური
თხრობისა და მეტყველების მანერა
|
ისტ-ის მიზნობრივი გამოყენება
|
არ ფლობს კომპიუტერზე მუშაობის ძირითად პრინციპებს
|
დახმარებით შეუძლია მითითების მიხედვით შესაბამისი
პროგრამის გამოყენება
|
იცის საოფისე
პროგრამები, შეუძლია მათი დანიშნულებისამებრ გამოყენება დავალების შესრულებისას
|
სრულყოფილად ფლობს ისტ-ის გამოყენების ტექნიკას, შეუძლია შექმნას სასწავლო და
დამხმარე მასალები
|
გაკვეთილში
ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
|
9-10
|
7-8
|
4-5-6
|
3-2-1
|
აქტიური მონაწილეობა
|
ყოველთვის მონაწილეობს და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო
მსჯელობას
|
ყოველთვის მონაწილეობს
|
ხშირად მონაწილეობს
|
იშვიათად ან
საერთოდ არ მონაწილეობს
|
გამართული და სწორი მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და
შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
|
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ
და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს.
მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
|
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
|
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად
წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
|
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
|
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
|
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს
საკუთარ აზრს
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს
მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ
პატივისცემას
|
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს
მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
|
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას
|
ჯგუფურ მუშაობაში
მონაწილეობის თვითშეფასების სქემის ნიმუში
ჩემს აზრს ღიად გამოვთქვამ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ, არასოდეს
|
როცა სხვა ლაპარაკობს,ვუსმენ ყურადღებით
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
დაკისრებულ ფუნქციას ვასრულებ
|
ყოველთვის,ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცი,რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
ვიცავ დროის ლიმიტს
|
ყოველთვის, ზოგჯერ ,არასოდეს
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს
განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ექსპერიმენტის შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
|
2
|
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
|
1
|
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
|
1
|
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
|
1
|
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
|
2
|
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
|
1
|
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს,
აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს თემის მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს დასკვნას
|
2
|
წერს შესაბამის ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ჯგუფის წევრების თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
აქტიურად ვიყავი ჩარტული ჯგუფის მუშაობაში
|
||
ვიცავდი ჯგუფში მუშაობის წესებს
|
||
ჩემი მოსაზრება იყო მნიშვნელოვანი
|
||
ჯგუფის პრეზენტაცია იყო ორიგინალური და შეესაბამებოდა მოთხოვნას
|
||
ვიცავდი თუ არა წერის სტრატეგიებს
|
||
დაცული იყო დროის ლიმიტი
|
გაკვეთილის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
|
|
1
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო
პროცესში;
|
|
2
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
|
|
3
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ
საკუთარი მოსაზრებები.
|
|
4
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის
ასახსნელად
|
|
5
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას
;
|
|
6
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები
საგაკვეთილო პროცესში;
|
|
7
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გაადნაწილება მოვახდინე
დემოკრატიულად;
|
|
8
|
დისკუსიის დრო შევძელი კლასის მართვა;
|
|
9
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეტილი ავუხსენი გასაგებად;
|
|
10
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის
არის საინტერესო
|
|
11
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ
პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამატი არ გრძელდება სხვა გაკვეთილებზეც
|
|
12
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა
კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან
ერთამნეთს;
|
|
13
|
ვაცნობიერებ პასიხისმგებლობა თითოეული მოსწავლის
პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
|
|
14
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაშიმოსწავლეთა
არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობსაკლასო
ერთობის შექმნას;
|
|
15
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
თვითშეფასება
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
|||||
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და კონკრეტული იყო
|
||||||||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
|
||||||||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას
|
||||||||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა
მიზნის მიღწევას
|
||||||||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა
მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
|
||||||||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები
შეესაბამებოდა მიზანს
|
||||||||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და
შესაძლებობები
|
||||||||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
|
||||||||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
|
||||||||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
|
||||||||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე
პასუხის გასაცემად
|
||||||||
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9 - 10
|
·
მოხერხებულად
იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
·
ზედმიწევნით
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
წარმატებით
იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
·
იყენებს
შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
·
ჩანს
მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი
ენით;
·
ძირითადად
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
იყენებს
დამხმარე დეტალებს;
·
იყენებს
შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
·
ჩანს
მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
·
ცდილობს
დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
·
იყენებს
ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
·
იყენებს
შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
·
არ
ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
·
ვერ
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
არ
იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·
იყენებს
შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
·
კითხვით
ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
·
საკითხი
შეიცავს ორ კითხვას;
|
·
ვამოწმებთ
მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
·
საკითხი
არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა
პასუხი გაცემული;
|
·
კითხვა
მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
·
1
ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების,
ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
|
|
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია
საკითხთა ნაწილი, განხილვა ზედაპირულია.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ
საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია, ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურად მდიდარია, გამოყენებულია
შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრი მკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეში სტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია,
ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
|
2
|
|
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია
გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი, ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებს შორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურად მდიდარია, გამოყენებულია
შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრი მკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეში სტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა,
ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად
არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია
მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა
გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელის სწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა;
|
სათქმელს გადმოსცემს გასგებად;
|
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებს თანმიმდევრულადა
საკმარისად ორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემს ამომწურავად,ნათლად და თანმიმდევრულად; მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტი აუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას;
|
მოწესრიგებულია; მეტ–ნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტს;
|
ადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის
დასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველ კომპონენტს; წარმატებით იყენებს არავერბალურ საშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს
15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით
12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს
10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
წერის უნარის შეფასების რუბრიკა:
შეფასება
|
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9 - 10
|
·
მოხერხებულად
იყენებს მიზნის შესაბამის და აუდიტორიისთვის მისაზიდ ენობრივ საშუალებებს;
·
ზედმიწევნით
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
წარმატებით
იყენებს დამხმარე დეტალებს სათქმელის უკეთ წარმოსაჩენად;
·
იყენებს
შესაფერის და მდიდარ ლექსიკას; თითქმის არ უშვებს შეცდომებს;
|
კარგი
7 - 8
|
·
ჩანს
მიზანი; დაწერილია კონკრეტული აუდიტორიისთვის მისთვის გასაგები და მიზნის შესატყვისი
ენით;
·
ძირითადად
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
იყენებს
დამხმარე დეტალებს;
·
იყენებს
შესაფერის ლექსიკას; უშვებს მცირე შეცდომებს;
|
საშუალო
4 - 6
|
·
ჩანს
მიზანი და აუდიტორიისთვის გათვალისწინების მცდელობა;
·
ცდილობს
დაიცვას ტექსტის შესაფერის სტრუქტურას;
·
იყენებს
ერთ ან ორ დამხმარე დეტალს;
·
იყენებს
შესაფერის, მაგრამ ღარიბ ლექსიკას; უშვებს შეცდომებს;
|
სუსტი
1 - 3
|
·
არ
ჩანს მიზანი და აუდიტორია, ანუ რისი თქმა უნდა მოსწავლეს არ ჩანს;
·
ვერ
იცავს ტექსტის შესაბამის სტრუქტურას;
·
არ
იყენებს დამხმარე დეტალებს;
·
იყენებს
შეუფერებელ ლექსიკას; უშვებს ბევრ შეცდომას;
|
ღია კითხვიანი ტესტის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
2 ქულა
|
1 ქულა
|
0,5 ქულა
|
·
კითხვით
ვამოწმებთ მოსწავლის მაღალ სააზროვნო უნარებს;
·
საკითხი
შეიცავს ორ კითხვას;
|
·
ვამოწმებთ
მოსწავლის ცოდნის, გაგების დონეს;
·
საკითხი
არის 2 ქულიანი და მხოლოდ ერთ კითხვაზეა
პასუხი გაცემული;
|
·
კითხვა
მოითხოვს მხოლოდ ცოდნას;
·
1
ქულიან კითხვაზე პასუხი ნაწილობრივაა გაცემული;
|
მიზანი
შევამოწმოთ მოსწავლის ცოდნის, გაგების, გამოყენების,
ანალიზისა და სინთეზის შეფასების დონეები, საკუთარი აზრის გამოთქმის უნარი.
|
ტექსტის განხილვის შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, ეხება მხოლოდ რელევანტურ საკითხებს.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, განხილვას აკლია სიღრმე.
|
2
|
|
ნაშრომი სუსტად პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, გამოტოვებულია
საკითხთა ნაწილი, განხილვა ზედაპირულია.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს თემას, ეხება არარელევანტურ
საკითხებს, არ არის ტექსტის განხილვა.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, ამომწურავადაა განხილული ყველა საკითხი, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტის სტრუქტურა ნაწილობრივ გამართულია, არ არის განხილული ყველა საკითხი, ან განხილვა სუსტია, ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, განხილულია ერთი საკითხი, განხილვა სუსტია, მონაკვეთებს შორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურად მდიდარია, გამოყენებულია
შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრი მკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეში სტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივი ცოდნის შემოწმება; მთავარი იდეების გამოყოფა, მიმოხილვა და ანალიზი; აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა; ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
თხზულების შეფასების რუბრიკა და მიზანი:
1
|
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი პასუხობს სათაურს, შეფასება-ანალიზი საკმარისად ორიგინალურია.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი ნაწილობრივ შეესაბამება თემას, შეფასება-ანალიზი სუსტია,
ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
|
2
|
|
ნაშრომი პასუხობს თემის მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს, უფრო მეტად შინაარსია
გადმოცემული, ვიდრე შეფასება-ანალიზი.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს სათაურის მოთხოვნებს, ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
|
|
2
|
ტექსტის სტრუქტურა
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი, ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებს შორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
სტილი, ლექსიკა
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული, ტექსტი ლექსიკურად მდიდარია, გამოყენებულია
შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრი მკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეში სტილისტური შეცდომები.
|
0
|
|
4
|
სინტაქსი, მორფოლოგია, პუნქტუაცია
|
ქულა
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები;
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
|
მიზანი
ფაქტობრივ ცოდნაზე დაყრდნობით შეფასება-ანალიზი, აზრის საკუთარი სიტყვებით გადმოცემა,
ტექსტის სათანადოდ ორგანიზება სტრუქტურული, ლექსიკური და გრამატიკული ასპექტებით.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა:
ქულა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
(1–4 ქ.) |
საშუალო
(5–6 ქ.) |
კარგი
(7–8 ქ.) |
საუკეთესო
(9–10 ქ.) |
პრეზენტაციის ვიზუალური ნაწილი
|
წარმოდგენილი
ინფორმაცია არ არის გადმოცემული ზუსტად და არ არის გასაგები მისი
შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ნაკლებად
არის გადმოცემული ზუსტად და ნაკლებად არის გასაგები მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია
მეტ–ნაკლებად არის გადმოცემული ზუსტად, ზოგადად გასაგებია მისი შინაარსი;
|
წარმოდგენილი ინფორმაცია ზუსტადაა
გადმოცემული, შინაარსი გასაგებია;
|
სათქმელის სწორად
და ლოგიკურად გადმოცემა; |
უჭირს სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა;
|
სათქმელს გადმოსცემს გასგებად;
|
სათქმელს გადმოსცემს ნათლად, საკითხს აშუქებს თანმიმდევრულადა
საკმარისად ორიგინალურია; |
სათქმელს გადმოსცემს ამომწურავად,ნათლად და თანმიმდევრულად; მთლიანად
ორიგინალურია; |
კონტაქტი აუდიტორიასან
|
ვერ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას;
|
მოწესრიგებულია; მეტ–ნაკლებად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტს;
|
ადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის
დასამყარებლად;
|
ზუსტად შეესაბამება
შინაარსის ყოველ კომპონენტს; წარმატებით იყენებს არავერბალურ საშუალებებს; |
დროის რეგლამენტი
8-10 წუთი
|
ვერ ეტევა დროის რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს
15 წთ.-ზე მეტს, ან 5წთ-ზე ნაკლებს;
|
ვერ ეტევა დროში, პრეზენტაცია გრძელდება დაახლოებით
12 წთ.;
|
მეტ-ნაკლებად ეტევა რეგლამენტში, პრეზენტაცია იკავებს
10-11 წუთს (ან 7-8 წთ.);
|
ზუსტად იცავს რეგლამენტს, პრეზენტაცია გრძელდება 8-10 წთ.;
|
No comments:
Post a Comment